Az Okos-Névjegykártya, olyan termék, melyben nincs mozgó alkatrész sem akkumulátor így években mérhető a használata.
Ameddig el nem veszítik, vagy le nem cserélik egy másikra, addig addig lifetime használható!
Nem szükséges hozzá sem regisztráció, sem weboldal, sem telefonos applikáció, csak a kártya és a telefon. A kártya megvásárlása után a használata ingyenes.
Lényegében 4 dologra érdemes odafigyelni a digitális névjegykártyák (bármelyik) használatakor:
- minden telefont márkától verziótól és operációs rendszertől függetlenül fel kell oldani érintés előtt.
- Az érintéskori adatátvitel a telefontól és az adatmennyiségtől függően hosszabb is lehet egy pillanatnál, Esetenként eltarthat 1 mp-ig is, tehát lassan kell húzni a feloldott telefon hátulján, tetején.
- A telefonokon a NFC érzékelő, ahová érinteni kell a kártyát mindig a telefon hátoldalán van, rendszerint a telefon felső részén, ritka esetben középtájon. iPhone-ok esetében a felső élen a kijelző tetejével egy vonalban a leggyakrabban.
- Használhatóság (amit nem szoktak elmondani):
Az Androidos telefonok 100%-án működik, az iPhone telefonokon nem.
iPhone 11 alatt nem működik. iPhone 11-es telefonon minimum iOS frissített 14-es operációs rendszer kell hozzá (Ez az iPhone 11-esek kb. fele jelen pillanatban)
magasabb verziós iPhone-okon (12,13,14.. stb.) működik. = a hazai telefonok 80-85%-án működőképes jelen pillanatban (2022.12.01).
Amilyen telefonokon nem működik arra az esetre való a QR-kód, ami szintén a telefonba írja az alapadatokat (ugyanazok az adatok mint az offline verzió esetén: név, telefonszám, email címek, cég & titulus), tehát nem internetfüggő és minden telefonon működik, nagyon-nagyon ritka az a telefon ma már, amin nincs alapból QR kód olvasó, ilyenkor applikáció kell a QR olvasáshoz.
Saját felmérésünk:
20% iphoneok, ebből feltehetőleg max a fele amin nem működik azaz a hazai telefonok 90%-án működik
IDC
Az IDC kutatása alapján éves szinten Magyarországon az okostelefon-eladások értéke jelentősen, 20,2 százalékkal növekedett, összesen nettó 832 millió dollárra (napi árfolyamon közel 232 milliárd forint), az eladott darabszám viszont az emelkedett átlagár miatt csak 4 százalékkal nőtt, 2,7 millióra. Noha a vásárlók láthatóan hajlandók egyre mélyebben a pénztárcájukba nyúlni a készülékekért, ezt a hajlandóságot Apple tavaly nem igazán tudta lefölözni, a cupertinói óriás készülékei a hazai közönség nagy részének továbbra is túlságosan drágák. Az Apple telefonjainak részesedése ezért egy hajszállal még vissza is esett, 9 százalékra. Az Extreme Digital számai még aggasztóbbak a cupertinói cég számára, a cégnél tavaly az összes eladott okostelefon 5 százalékán futott iOS, míg ez az érték 2017-ben még 7 százalék volt.